Programa Semana de Cine 2020

THE FAREWELL

Título orixinal: The  Farewell

Ano: 2019

Duración: 100  min

País:  Estados Unidos

Dirección e Guión: Lulu  Wang

Música: Alex  Weston

Fotografía: Anna  Franquesa Solano

Reparto: Awkwafina,  Tzi  Ma, Jim Liu, Gil  Perez-Abraham, Diana  Lin,  Yongbo  Jiang…

Produtora: Distribuída por A24. Coprodución Estados Unidos-China; Big  Beach

Xénero: Comedia dramática. Cinema independente USA.

Sinopse:

Tras descubrir que a Nai Nai, a matriarca dunha familia china padece un cancro  de pulmón terminal, os seus achegados deciden non contarlle a verdade . Coa escusa da celebración dunha voda,  convocan unha reunión familiar en China á que se espera que acodan todos os membros que a coñeceron ao longo da súa vida. A neta de Nai Nai, Billi, asentada en Estados Unidos dende hai moito tempo, decide acodir á celebración, a pesares da recomendación expresa do resto da familia para que non o faga. Temen que Billi non resista a emoción e lle conte a verdade.

Trailer:

Crítica:

A partires da idea central datrama,  Lulu  Wang traza unha película diferente, na que amosa un cordial retrato familiar amparado polo cotián e empapado por sentimentos que pugnan por xurdor  entre os personaxes. A capa de afabilidade que impregan as reunións da familia agacha máis dunha ocasional aresta e unha melancolía evidente latexa baixo ela.

“ The  Farewell» nace dun execelente guion da propia  Wang, cheo de subtextos , apoiado nunha progresión narrativa que, aínda que sosegada, non aparta o pé do acelerador unha vez posta en marcha, e que describe con minuciosidade as relacións entre as súas personaxes.

As emocións amosadas no filme nunca son  desatadas ou   grandilocuentes. E entre elas móvese  Billi, a verdadeira protagonista do filme, encarnada por unha monumental  Awkwafina, que entrega unha interpretación matizada e complexa, apoiada na forza da súa mirada.

Tampouco aforra  Lulu  Wang o retrato do choque de culturas. A mirada da autora tamén se detén no choque de culturas:  moi lonxe de centrarse no «pintoresco», indaga e remove patróns culturais enfrontados para buscar unha certa chamada á tradición

O filme  supón unha ‘rara  avis’ no cinema contemporáneo: polo suave do seu trazo, pola renuncia case absoluta aos movementos de cámara, pola ausencia case total dos primeiros planos  tamén pola súa aposta por empapar de emoción cada secuencia. Ademais, en toda a metraxe latexa unha sincera reflexión sobre o sentido da perda. » The  Farewell» enfronta ao espectador cunha mentira  piadosa e interpélao acerca da súa  aquiescencia ante ela. Pero, segundo avanzan os minutos, non resulta tan importante o presunto dilema moral, senón o enfrontamento cun mesmo ao mirar cara ao futuro.

 LES MISÉRABLES

Título orixinal: Les Misérables

Ano: 2019

Duración: 102 min

País:  Francia

Dirección: Ladj Ly

Guión: Ladj Ly, Giordano Gederlini, Alexis Manenti

Fotografía: Julien Poupard

Reparto:  Damien BonnardAlexis ManentiDjibril ZongaJeanne BalibarSteve TientcheuIssa PericaAl-Hassan LyAlmamy Kanoute…..

Produtora: Lily Films, Rectangle Productions, Srab Films, Canal+, Le Pacte, Ciné+, Wild Bunch

Xénero: Thriller. Cine social

Sinopse:

Stéphane acaba de unirse á Brigada de Loita contra a Delincuencia de  Montfermeil, un suburbio ao leste de París. Alí coñece aos seus novos compañeiros, Chris e  Gwada, dous axentes experimentados nas enormes tensións que existen entre os distintos grupos organizados que operan polo control do barrio.

Trailer:

Crítica:

Na novela de Víctor Hugo «Os miserables»,  Montfermeil é o lugar onde o protagonista, Jean  Valjean, atopa por primeira vez a  Cosette, a nena explotada á que toma baixo a súa protección coma se fose a súa propia filla. En 2019, o bairro converteuse nun  superpoblado municipio francés, na rexión de Île-de- France, a poucos quilómetros do centro de París. Os miserables que a habitan agora son moi similares aos de entón. a característica  suburbial do territorio non cambiou.  O directior Ladj Ly, de pais malianos e instalado en Francia, amósao con sucontundencia nesta película que segue os pasos de tres policías que viven a súa particular guerra cotiá contras as mafias da droga.

As imaxes de «Os miserables» arden na pantalla grazas a unha montaxe frenética e a unha posta en escena tan exaltada como furibunda. Cando a violencia estala o director  faise forte nos códigos do  thriller urbano e os  alborota con saña. O seu cámara persegue as imaxes máis impactantes e desprende unha inusitada potencia grazas a uns  travellings vertixinosos, a un uso exemplar do movemento dentro do plano e á utilización de pequenos  zooms que achegan non só un aire de reportaxe ao relato, senón tamén a electricidade da inmediatez, da captura frenética.

Non anda lonxe da mestría un  guion que manexa gran cantidade de personaxes que nacen da veracidade, do trazo sinxelo, escritos coa certeza de quen coñece a súa realidade..

“Os miserables” é un notable exemplo de cinema comprometido e aguerrido, que atopa no combate unha arma para recrear a realidade desde a mirada incómoda de quen non contemporiza, de quen non se  amolda a ritmos visuais convencionais nin a proposicións acomodadas.

NOSFERATU

(BANDA SONORA EN DIRECTO INTERPRETADA POLO GRUPO FUZZO)

Título orixinal: NOSFERATU

Ano: 1922

Duración: 91 min

País:  Alemaña

Dirección: F.W.Murnau

Guión: Henrik Galeen (Libro: Bram Stoker)

Fotografía: Fritz Arno Wagner (B&W)

Reparto:  Max Schreck, Alexander Granach, Gustav von Wangenheim, Greta Schröeder, GH Schnell,

Ruth Landshoff, John Gottowt, Gustav Botz

Produtora: Lily Films, Rectangle Productions, Srab Films, Canal+, Le Pacte, Ciné+, Wild Bunch

Xénero: Terror. Cine mudo. Expresionismo alemán

Sinopse:

Ano 1838. Na cidade de  Wisborg viven felices o mozo Hutter e a súa muller Ellen, ata que o escuro axente inmobiliario  Knock decide enviar a  Hutter a  Transilvania para pechar un negocio co conde  Orlok. . Una vez en el castillo, es recibido por el siniestro conde. Unha vez no castelo, é recibido polo sinistro conde. Ao día seguinte,  Hutter amence con dúas pequenas marcas no pescozo, que interpreta como picaduras de mosquito.

Trailer:

Crítica:

Obra clave do expresionismo alemán, » Nosferatu» é unha adaptación disimulada do Drácula de  Bram  Stoker.  Murnau soubo manter a poética ambigüidade do texto orixinal á vez que construía, coa terrorífica figura de Max  Schreck, unha icona do cinema de terror. Como o grandes clásicos, a película funciona en varios niveis conceptuais, pero sostense pola súa forza e beleza visual. “Os miserables” é un notable exemplo de cinema comprometido e aguerrido, que atopa no combate unha arma para recrear a realidade desde a mirada incómoda de quen non contemporiza, de quen non se  amolda a ritmos visuais convencionais nin a proposicións acomodadas.

FUZZO: https://chuspazos.com/project/fuzzo/

Fuzzo é unha nova marca na culata duns músicos que senten cómodos no fío do coitelo. Esta formación reúne a tres @estrella da escena do jazz galego:  Virxilio dá Silva na guitarra, Xan Campos con  sintetizadores e Chus Pazos na batería.  Defínense a si mesmos como una unha banda de improvisación libre e  acumulativa, fan nos seus concertos unha verdadeira experiencia de éxtase salvaxe e creativa. De todo o que fan estes tíos, pódese dicir que son especialmente habilidosos na  deconstrucción de debuxos e ideas musicais, cunha estética próxima ao rock  psicodélico e música electrónica sen abandonar a improvisación como canle fundamental de expresión plástica e musical.

© 2020 Cine Clube Ádega & Web desarrollada por Prixma. &Aviso Legal - Política de Cookies

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies